Momenti Liberi Masters

Momenti Liberi Masters är en individuell motionstävling på ATKs grusbanor. Tävlingen genomförs i gruppspel där alla i gruppen möter varandra. Tävlingen avslutas med en gemensam avslutningsdag med finalspel och bankett med prisutdelning på Momenti Liberi.

Tävlingen pågår från juni till augusti och alla matcher, förutom finalerna, bokas av spelarna själva.

Alingsåsmästerskapen

Alingsåsmästerskapen spelas på ATKs grusbanor och går av stapeln i slutet av augusti. Det är en tävling som har spelats sedan klubben startade år 1919 och är öppen för alla. Tävlingen har många klasser. De vanligaste återkommande klasserna är singel, dubbel, juniorsingel och juniordubbel samt knattesingel, men tidvis spelas även fler i mån av deltagarintresse.

Julhandicapen

Varje år, i december, genomförs denna populära och prestigefulla tävling för motionärer och tävlingsspelare. Singel, damsingel, dubbel, damdubbel, mixeddubbel och den mycket omtyckta generationsdubbeln är de årligen återkommande klasserna. I Julhandicapen förekommer även andra klasser i mån av deltagarintresse.

Lagserien

Lagserien spelas inomhus under höst/vår. Lagen möter varandra i två singlar och en dubbel. Lagserien har blivit en mycket omtyckt tävling bland ATKs motionsspelare.