Välkommen till sidan för vuxentennis

Inom Alingsås TK kan vi erbjuda flera olika former och nivåer av tennisspel för vuxna.

Vuxenkurser

Alingsås TK erbjuder vuxenkurser för både nybörjare och de som spelat tennis under flera år. Grupperna är nivåanpassade och leds av tränare och ungdomstränare.

Höstterminen vecka 38-50

Vårterminen vecka 3-18

Intresset för vuxenkurserna är stort. Skicka en intresseanmälan innehållande namn, adress personnummer och tidigare erfarenhet av tennis till info@alingsastk.nu

Tävlingar och arrangemang
Alingsås TK genomför flera olika tävlingar och arrangemang för vuxna medlemmar i Alingsås TK. Vi arragerar bland annat: Momenti Liberi Masters, Alingsåsmästerskapen, Julhandicapen, Stegen och Lagserien. Läs mer om de olika tävlingarna under Tävlingar.

DamDubbelBubbel
DamDubbelBubbel arrangeras några fredagar per termin. 16 damer lottas med nya partners och motståndare i fyra korta dubbelmatcher. Kvällen avslutas med bubbel och en trevlig middag. DamDubbelBubbel passar dig som spelat tennis i ett par - tre år men även dig som är en mer erfaren tennisspelare. Huvudsaken är att du tycker om tennis och att umgås med andra tennisspelare!

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen